Sådan finder du ny lejer til lejlighed el. værelse

Sådan finder jeg nye lejere til mine lejemål

Sådan finder du ny lejer til lejlighed el. værelse

Af

|

Udgivet for 4 måneder siden

|

Ejendomsinvestering

I det her indlæg fortæller jeg, hvordan jeg annoncerer og markedsfører mine ledige lejemål. Du kan læse indlægget og se videoen herunder.


Annoncering af lejemål

I videoen gennemgår jeg i detaljer, hvordan jeg finder nye lejere til mine lejemål. Vil du se andre videoer om ejendomsinvestering, så kan du følge min Youtube kanal her.




Jeg planlægger en fælles fremvisning (åbent hus)

Når et lejemål er opsagt, så afholder jeg en fælles fremvisning af det – snart – ledige lejemål. Typisk en lørdag eller søndag omkring klokken 10:00. Her kan alle interesserede kigge forbi og se på lejligheden. I forhold til at skulle holde enkeltfremvisninger er dette naturligvis meget tidsbesparende for mig.


Få adgang til mit komplette kursus i ejendomsinvestering - Kun 2.500 kr

Vil du lære at investere i ejendomme? Jeg har samlet al min viden i et 12 timers online kursus. Du får adgang til over 100 videolektioner som tager dig fra A-Z inden for ejendomsinvestering.
Læs mere her


Typisk sker det samtidig med den nuværende lejer bor der. Formålet er, at få en ny lejer til at tage over i direkte forlængelse af, at den gamle lejer fraflytter, så der ikke er noget tomgang. Ideelt fraflytter den gamle lejer d. 15 i måneden, så er der 14 dage til at istandsætte lejemålet i, og den nye lejer kan flytte ind d. 1 i den næste måned. Det er hele målet med denne øvelse.


Sådan markedsfører jeg et nyt lejemål

Indledningsvis har jeg identificeret alle de forskellige websites og Facebook-grupper, hvor lejemål i mit område normalt bliver annonceret. Det er overordnet delt op i forskellige boligportaler og så en stribe Facebook-grupper. På boligportalerne kan jeg udfylde alle de informationer, som er tilgængelige og få mit ledige lejemål vist der.


Al markedsføring af lejemål på Facebook udspringer af opslag fra min egen Facebook-side, som jeg så deler i diverse grupper. På den måde får jeg gjort opmærksom på det konkrete lejemål, men også på min virksomheds Facebook-side.


I opslaget ”sælger” jeg lejligheden på bedst mulig måde. Det er lidt en ejendomsmægler-øvelse, men det egentlig meget enkelt. Helt grundlæggende handler det om at fremhæve alt det positive ved lejligheden. Lys, rummelig, centralt beliggende, roligt område, tæt på indkøb og transport, stort bad eller køkken, badekar o.s.v. Det her er en bruttoliste, som jeg tager udgangspunkt i:


  • Er der installation til opvaskemaskine, tørretumbler og/eller vaskemaskine i lejemålet?
  • Er lejligheden delevenlig?
  • Hvad er standen på køkken og bad?
  • Hvor mange værelser er der?
  • Er der altan?
  • Er den ældre venlig (ingen trapper) eller ligger den på 3. sal?
  • Er der kælderrum med?
  • Er der p-plads, vaskekælder, fælles haveareal/gård o.lign?
  • Opvarmes lejligheden med fjernvarme, el-radiatorer, varmepumpe eller andet?
  • Hvor mange kvadratmeter er lejligheden på?

Herudover opridser jeg krav vilkår til en kommende lejer. Jeg undgår at skulle svare på en masse spørgsmål igen og igen, og det er meget nemmere for potentielle lejere at forholde sig til lejemålet. Det øger kvaliteten på henvendelserne, jeg får, ligesom dem der kommer til fremvisning allerede er klædt rigtig godt på.


  • Må der holdes husdyr i lejligheden? Hvis ja på hvilke vilkår?
  • Hvornår lejligheden er ledig fra? Hvilken indflytningsdato foretrækker du?
  • Hvad koster den i rene husleje?
  • Er der andre ydelse med i huslejen f.eks. vand?
  • Hvad er aconto varme og eventuelt vand?
  • Hvor meget er depositum og forudbetalt husleje?
  • Kan depositum afdrages?

Afslutningsvis knytter jeg en masse billeder til mit opslag. Jeg forsøger altid at få nedenstående med i mine opslag:


  • En plantegning af lejligheden.
  • Et kortudsnit fra området hvor lejligheden ligger.
  • Billeder af alle rum, køkken, toilet og ejendommen udefra. Også gerne billeder af eventuel vaskekælder, cykelparkering o.lign.

Jeg bruger ofte punktopstilling for at øge overskueligheden.


Det kunne se sådan her ud:


Udkast til opslag på Facebook.


Slutteligt skriver jeg i opslaget, hvornår der er fremvisning (tidspunkt og adresse).


Deling af opslaget

Det allersidste jeg gør, er at dele opslaget i relevante grupper på Facebook (dem jeg havde identificeret tidligere). Det giver mere synlighed for både mit opslag, men også min Facebook-side som ofte får en del nye likes, når jeg annoncerer lejemål.


Husk at slette opslaget

Efter fremvisning sletter jeg opslaget igen. Jeg vil ikke have uaktuelle opslag liggende og jeg ønsker heller ikke, at økonomien bag de enkelte lejligheder ligger unødigt fremme.


Ovenstående er i grove træk min opskrift til at få en masse interesserede og kvalificerede mennesker til fremvisning og på den måde undgå tomgang. Hvis du gerne vil lære mere om at investere og udleje ejendomme, så kan du tage et kig på mit online kursus.






Min vej til Økonomisk uafhængighed - status per 1. november 2019

FIRE

64%

EJENDOMME: 14 LEJEMÅl
AKTIER: 241.566,00 kr.
CROWDLENING: 20.456,00 kr.

32.145,00 kr.

overskud fra investeringer

november 2019

32.145,00 kr.

Der er 5 år, 10 måneder og 15 dage til jeg er økonomisk uafhængig (som 39-årig)

Sådan investerer du i billige ejendomme

Jeg har lavet et +12 timers videokursus som gennemgår ALT, hvad jeg ved og har lært om ejendomsinvestering.